poniedziałek, 7 października 2013

Obserwacja+rejestracja UFO nad trasą Siekierkowską - Warszawa

Dnia 6 października około godziny 17:00 oczekując na przystanku autobusowym na trasie siekierkowskiej po stronie praskiej, ujrzałem unosząc głowę jasny punkt, na znacznej wysokości, który przyciągnął moją uwagę. Obiekt znajdował się prawie w zenicie, około 80 stopni nad horyzontem. Wyglądał niczym bardzo jasny, o wyraźnych konturach punkt. Warunki meteo tego dnia były bardzo dobre, tylko gdzieniegdzie dostrzec można było pojedyńcze, pierzaste chmurki. Tłem zaś dla obiektu było gołe, niebieskie niebo.
 Po trwającej kilka sekund obserwacji wyjąłem z podręcznej torebki - "nerki" kamerę, by sfilmować ów obiekt, lecz wiedziałem iż będzie to zadanie karkołomne z uwagi na mały rozmiar obiektu (przynajmniej z pozoru) oraz dużą wysokość kątową.





Suma summarum wykonałem 4 filmy, lecz tylko na jednym można dostrzec to "coś" i nie będę ukrywał, że nagranie pozostawia do życzenia - brak punktów odniesienia czy ruch ręką w poszukiwaniu obiektu, a więc obiekt "lata" po kadrze. Do tego wygląd, który nieco odbiega od tego jaki widziany był przeze mnie gołym okiem, a obserwowałem bardzo wyraźny, świecący, a wręcz jarzący się na biało, momentami przybierający lekko zieloną barwę punkt, nie do pomylenia z często występującymi, zwłaszcza latem pyłkami drzew.

Jednak najistotniejszym wydaje się fakt znikania obiektu z pola widzenia, mimo, iż nie zmieniał on swojej pozycji w sposób znaczny, były to najwyżej małe wychylenia rzędu do 5 stopni kątowych. Inną możliwością jest złudzenie spowodowane zmęczeniem oczu, na skutek czego mogłem chwilami nie dostrzec obiektu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz