środa, 26 września 2012

Kulisty obiekt nad Okęciem - APEL



Dnia 25.09.2012r.(wtorek) zaobserwowałem w okolicy lotniska Chopina dziwny, kulisty obiekt.
Tego dnia udałem się w okolice lotniska na Okęciu aby pofotografować lądujące od strony płd (od strony Piaseczna) samoloty.

Na miejscu byłem ok godz. 17:55/18:00 i po wykonaniu ok 40 zdjęć o godz. 18:10 moim oczom ukazał się nagle ciemny, okrągławy obiekt, o średnicy nie więcej jak 1m.



Obiekt "zaskoczył" mnie, bowiem chwilę przed jego zobaczeniem stałem odwrócony do niego plecami, a zwrócony w stronę zachodzącego Słońca.
Gdy już go spostrzegłem, oddalał się w stronę wsch. jednocześnie sprawiając wrażenie jakoby obniżał tor lotu, lecz na ile faktycznie opadał, a na ile było to wrażenie złudne spow
 odowane perspektywą ciężko mi ocenić.



obiekt w końcowej fazie lotu tuż przed schowaniem się za drzewa


Co ciekawe wiatr o tamtej porze dnia wiał od płd-zach. z prędkością 10-15km/h , obiekt zaś kierował się z zachodu na wschód, a więc leciał niezgodnie z prądem, można powi
 edzieć, że nie podlegał działaniu wiatru.
Ten fakt zdaje się przeczyć, iż mógł to być balon bądz śmieć porwany podmuchem wiatru.
Ponadto mimo, że stałem przez chwilę plecami do przestrzeni, w której za chwilę miał pojawić się obiekt, co kilkanaście sekund obracałem się by spojrzeć w stronę płd skąd nadlatywały samoloty, jednak nic dziwnego nie dostrzegłem.

Są więc dwie możliwości - albo był to balonik, który notabene musiałby bardzo szybko wznieść się w powietrze ( w trakcie gdy obrócony byłem w drugą stronę) co wydaje się wątpliwe z racji braku silnych podmuchów wiatru ( przy gruncie wiatru nie było praktycznie wcale) albo była to mała sonda, która być może była do pewnego momentu niewidoczna?



Orientacyjny tor lotu obiektu wraz zaznaczonym miejscem obserwacji
 W czerwcu 2011r również byłem świadkiem przelotu metalicznej kuli nad lotniskiem, na wysokości nie większej niż 200m, która przecinała w poprzek pas startowy w kierunku zachodnim.

Linki do zdjęć oryginalnych:
http://imageshack.us/a/img339/3581/dsc2041w.jpg
http://imageshack.us/a/img11/74/dsc2057r.jpg
http://imageshack.us/a/img829/6570/dsc2067.jpg




Przykładowe zdjęcie z serii
 Zwracam się z apelem do czytelników o kontakt ze mną, jeśli ktokolwiek obserwował w tamtym rejonie tego samego dnia bądz wcześniej przelot dziwnych, kulistych obiektów.
Proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz